Openbaar vervoer
Beide vestigingen zijn gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Precieze info kan je lezen in de informatieve wegwijzer
Afwezigheidsattesten
Leerlingen die geen planner meer gebruiken, kunnen afwezigheidsattesten, in te vullen door de ouders, hier terugvinden.
Laptop
Enkel voor leerlingen die in het derde jaar starten.
Voor de aankoop van de laptops werken we samen met Signpost, een gevestigde waarde in de ondersteuning van BYOD voor scholen. De firma verzorgt voor onze school de bestelling en uitlevering van de laptops.
De koopovereenkomst/huurovereenkomst is een overeenkomst tussen de leerling/ouder en Signpost.
U heeft de mogelijkheid tot aankoop (= volledige bedrag wordt betaald bij aankoop) of huurkoop (= een vast maandelijks bedrag gedurende 4 jaar + een huurwaarborg)
Bovenop de aankoop van een toestel, wordt een uitgebreide garantie en service aangeleverd. Voor meer informatie klikt u op de knop ‘Flyer Signpost’ en het stappenplan.
Voor herstellingen kunnen de toestellen nog steeds binnengebracht worden op onze ICT-afdeling.
De leerling krijgt gratis een vervangtoestel gedurende de duur van de herstelling. Indien er herstelkosten zijn
zal je een offerte ontvangen van Signpost. Deze moet binnen de 7 dagen goedgekeurd worden. Anders wordt de laptop niet hersteld terug bezorgd en moet het vervangtoestel ingeleverd worden.
Tijdens de vakantie kan je terecht bij Signpost service center voor defecten en problemen.
Hoe kun je de laptop bestellen?
Enkel leerlingen die in het derde jaar starten, kunnen de laptop bestellen. (via onderstaande knop)
De toegangscode is 2407984358.
Schoolboeken
Het bestellen van de schoolboeken is eenvoudig en kan u volledig zelf doen. De school is hiervoor sinds schooljaar 2023-2024 een samenwerking aangegaan met Studieshop. Meer informatie vindt u terug onder de knop ‘Flyer Studieshop’ en het bijhorende stappenplan.
We raden aan om niet te wachten met het bestellen van de boeken. Bij vragen kan u altijd terecht via mail op info@instituutmariakoningin.be , telefonisch in Rotem (089/793468) of in Lanklaar (089/756084).
Reglementen
Het is belangrijk dat je op de hoogte bent van het schoolreglement. De akkoordverklaring is niet vrijblijvend, het houdt vanwege de ouders een engagement in. Je handtekening onder de akkoordverklaring is dan ook een engagementsverklaring.
Wie is wie?
Schoolbestuur
vzw K.S.O. van de Zusters van de Voorzienigheid
Directie
- Directeur: Katrien Kerkhofs
- Adjunct-directeur: Katelijn Hermans
Coördinatoren
- Pedagogische coördinatie: Eveline Troubleyn, Arne Verheyen, Els Nouwen, Caroline Lucas
- Stageteam : Anouk Haldermans, Petra Schouteden
- ICT-coördinator: Greet Meermans
Leerlingenbegeleiding
- Jos Luys (Lanklaar)
- Isabelle Commers (Lanklaar)
- Els Nouwen (Rotem)
- Caroline Lucas (Rotem)
Begeleidster stagiairs hogescholen
- Ann Dubin
Organigram
- Download hier het organigram van de school.
Vademecum
Lessentabellen, inschrijvingsvoorwaarden, dagindeling, schoolbenodigdheden … allerlei praktische informatie over de schoolorganisatie en onze reglementen kan je terugvinden in het vademecum.
Onderwijsbehoeften en zorgcontinuüm
De school organiseert een leer-en opvoedingsomgeving aangepast aan de voortgang in de ontwikkeling van alle leerlingen. Ze structureert haar leerlingenzorg en werkt daarbij op een systematische, planmatige en transparante wijze samen met het CLB en de ouders.
Voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften doet de school gepaste en redelijke inspanning naargelang de noden van de leerling. De specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen en de ondersteuningsbehoeften van het onderwijspersoneel en de ouders staan daarbij centraal.